Generelle vilkår og betingelser

Almindelige vilkår og betingelser

Denne hjemmeside drives af www.alandor.dk. På hele siden henviser termerne "vi", "os", "vores" og "virksomheden" til www.alandor.dk. www.alandor.dk stiller denne hjemmeside til rådighed, herunder alle oplysninger, værktøjer og tjenester, der er tilgængelige på siden, til dig som bruger, forudsat at du accepterer alle betingelser, politikker og meddelelser anført her.

Ved at besøge vores side og/eller købe noget fra os, engagerer du dig i vores “Service” og accepterer at være bundet af følgende vilkår og betingelser ("Servicevilkår", "Vilkår"), herunder eventuelle yderligere vilkår og politikker, der henvises til heri og/eller er tilgængelige via hyperlink. Disse Servicevilkår gælder for alle brugere af siden, herunder men ikke begrænset til brugere, der browser, sælgere, kunder, leverandører og/eller bidragsydere af indhold.

Læs venligst disse Servicevilkår omhyggeligt, før du tilgår eller bruger vores hjemmeside. Ved at tilgå eller bruge nogen del af siden accepterer du at være bundet af disse vilkår. Hvis du ikke accepterer alle betingelserne i denne aftale, har du ikke tilladelse til at tilgå hjemmesiden eller bruge nogen tjenester. Hvis disse Servicevilkår betragtes som et tilbud, er accepten udtrykkeligt begrænset til disse vilkår.

Alle nye funktioner eller værktøjer, der tilføjes til den aktuelle butik, vil også være underlagt disse Servicevilkår. Du kan til enhver tid se den nyeste version af Servicevilkårene på denne side. Vi forbeholder os retten til at opdatere, ændre eller erstatte enhver del af disse Servicevilkår ved at offentliggøre opdateringer og/eller ændringer på vores hjemmeside. Det er dit ansvar at tjekke denne side regelmæssigt for ændringer. Din fortsatte brug af eller adgang til hjemmesiden efter offentliggørelsen af eventuelle ændringer udgør accept af disse ændringer.

Vores butik hostes af Shopify Inc. De leverer den online e-handelsplatform, som giver os mulighed for at sælge vores produkter og tjenester til dig.

Ved at acceptere disse servicevilkår erklærer du, at du er myndig i den stat eller provins, hvor du bor, eller at du er myndig i den stat eller provins, hvor du bor, og har givet os dit samtykke til at lade dine mindreårige familiemedlemmer bruge denne side.

Du må ikke bruge vores produkter til ulovlige eller uautoriserede formål, og du må heller ikke, i brugen af tjenesten, overtræde nogen love i din jurisdiktion (herunder, men ikke begrænset til, ophavsretslove).

Du må ikke overføre orme, vira eller nogen kode af destruktiv karakter.
En overtrædelse af eller brud på nogen af disse vilkår vil resultere i øjeblikkelig opsigelse af dine tjenester.

Vi forbeholder os retten til at nægte service til enhver person, af enhver grund og til enhver tid.

Du forstår, at dit indhold (med undtagelse af kreditkortoplysninger) kan blive overført ukrypteret og kan:
(a) involvere transmissioner over forskellige netværk; og
(b) ændres for at overholde og tilpasse sig tekniske krav til tilsluttede netværk eller enheder.
Kreditkortoplysninger krypteres altid under overførsel via netværk.

Du accepterer ikke at reproducere, duplikere, kopiere, sælge, videresælge eller udnytte nogen del af tjenesten, brugen af tjenesten eller adgang til tjenesten eller nogen kontakt på hjemmesiden, gennem hvilken tjenesten leveres, uden udtrykkelig skriftlig tilladelse fra os.

Overskrifterne, der anvendes i denne aftale, er udelukkende medtaget for nemheds skyld og vil ikke begrænse eller på anden måde påvirke disse vilkår.

ARTIKEL 1 – DEFINITIONER

I disse vilkår forstås ved:

Fortrydelsesfrist: den periode, hvor forbrugeren kan gøre brug af sin ret til at fortryde aftalen.

Forbruger: den fysiske person, der ikke handler som led i udøvelsen af erhverv eller virksomhed og som indgår en fjernsalgsaftale med virksomheden.

Dag: 31-01-2025

Løbende aftale: en fjernsalgsaftale vedrørende en række produkter og/eller tjenester, hvor leverings- og/eller købsforpligtelsen er fordelt over tid.

Varigt medium: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller virksomheden at gemme oplysninger, der er personligt rettet til dem, på en måde som muliggør fremtidig læsning og uændret gengivelse af de lagrede oplysninger.

Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at træde tilbage fra en fjernsalgsaftale inden for fortrydelsesfristen.

Virksomhed: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenester til forbrugere via fjernsalg.

Fjernsalgsaftale: en aftale, der indgås som led i et af virksomheden organiseret system til fjernsalg af produkter og/eller tjenester, hvor der udelukkende benyttes en eller flere metoder til fjernkommunikation frem til og med indgåelsen af aftalen.

Metode til fjernkommunikation: et middel, som kan anvendes til at indgå en aftale, uden at forbruger og virksomhed er fysisk til stede samme sted på samme tid.

Almindelige vilkår og betingelser: nærværende generelle vilkår og betingelser for virksomheden.

ARTIKEL 2 – VIRKSOMHEDENS IDENTITET

Virksomhedsnavn: MAYLORA
CVR-nummer: 85822663
Handelsnavn: MAYLORA
Momsnummer: NL863755215B01
Kundeservice e-mail: info@alandor.dk
Virksomhedsadresse: Marimbastraat 20, 5802LX, Venray, Nederlandene

ARTIKEL 3 – ANVENDELSE

Disse almindelige vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra virksomheden og for enhver fjernsalgsaftale og enhver bestilling indgået mellem virksomheden og forbrugeren.

Før fjernsalgsaftalen indgås, stilles teksten til disse almindelige vilkår og betingelser til rådighed for forbrugeren. Hvis dette med rimelighed ikke er muligt, vil det inden indgåelsen af fjernsalgsaftalen blive oplyst, at vilkårene kan ses hos virksomheden, og at de på anmodning fra forbrugeren vil blive tilsendt gratis så hurtigt som muligt.

Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan – uanset det foregående afsnit – teksten til disse almindelige vilkår og betingelser inden aftaleindgåelsen elektronisk stilles til rådighed for forbrugeren på en sådan måde, at forbrugeren nemt kan gemme den på et varigt medium. Hvis dette med rimelighed ikke er muligt, vil det inden aftaleindgåelsen blive oplyst, hvor vilkårene kan læses elektronisk, og at de på anmodning vil blive tilsendt gratis elektronisk eller på anden måde.

Hvis der – ud over disse almindelige vilkår – også gælder særlige produkt- eller servicebetingelser, finder det andet og tredje afsnit tilsvarende anvendelse. I tilfælde af modstridende vilkår kan forbrugeren altid påberåbe sig den bestemmelse, der er mest fordelagtig for vedkommende.

Hvis en eller flere bestemmelser i disse vilkår på et hvilket som helst tidspunkt helt eller delvist bliver ugyldige eller annulleret, forbliver aftalen og disse vilkår i øvrigt gældende. Den pågældende bestemmelse vil da straks blive erstattet i gensidig forståelse af en gyldig bestemmelse, der i størst muligt omfang svarer til den oprindelige hensigt.

Situationer, der ikke er reguleret i disse vilkår, skal vurderes i overensstemmelse med ånden i disse almindelige vilkår og betingelser.

Uklarheder vedrørende fortolkning eller indhold af en eller flere bestemmelser i disse vilkår skal fortolkes i overensstemmelse med ånden i disse almindelige vilkår og betingelser.

ARTIKEL 4 – TILBUDDET

Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller sker under særlige betingelser, vil dette blive udtrykkeligt angivet i tilbuddet.

Tilbuddet er uforpligtende. Virksomheden forbeholder sig retten til at ændre eller tilpasse tilbuddet.

Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkeligt detaljeret til at give forbrugeren mulighed for at foretage en korrekt vurdering af tilbuddet. Hvis virksomheden anvender billeder, skal disse være en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Åbenlyse fejl eller trykfejl i tilbuddet er ikke bindende for virksomheden.

Alle billeder, specifikationer og oplysninger i tilbuddet er vejledende og kan ikke danne grundlag for krav om erstatning eller ophævelse af aftalen.

Billeder af produkterne er en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter. Virksomheden kan dog ikke garantere, at de viste farver nøjagtigt svarer til de faktiske farver på produkterne.

Hvert tilbud indeholder tilstrækkelig information til, at forbrugeren forstår, hvilke rettigheder og forpligtelser der følger af accepten af tilbuddet. Dette omfatter især:

  • prisen, ekskl. toldklareringsomkostninger og importmoms. Disse ekstra omkostninger bæres af kunden. Post- og/eller kurertjenester vil i forbindelse med importen anvende den særlige ordning for post- og kurerforsendelser. Denne ordning gælder, når varerne importeres til det EU-land, hvor levering skal finde sted – hvilket også er tilfældet her. Post- og/eller kurertjenesten opkræver momsen (eventuelt sammen med eventuelle toldklareringsomkostninger) hos modtageren af varerne;

  • eventuelle forsendelsesomkostninger;

  • måden, hvorpå aftalen indgås, samt hvilke handlinger der kræves for dette;

  • om fortrydelsesretten gælder eller ej;

  • betalingsmetoder, leveringsmåde og udførelse af aftalen;

  • fristen for accept af tilbuddet, eller den periode, hvor virksomheden garanterer prisen;

  • omkostninger ved fjernkommunikation, hvis disse beregnes på andet grundlag end det gældende basistarif for anvendt kommunikationsmiddel;

  • om aftalen arkiveres efter indgåelse, og i så fald hvordan forbrugeren kan få adgang til den;

  • hvordan forbrugeren inden indgåelsen af aftalen kan kontrollere og om ønsket rette de oplysninger, han har afgivet;

  • eventuelle andre sprog end dansk, hvori aftalen kan indgås;

  • de adfærdskodekser, som virksomheden har underlagt sig, og hvordan forbrugeren elektronisk kan få adgang til disse;

  • minimumsvarigheden af fjernsalgsaftalen i tilfælde af en løbende aftale.

Valgfrit: tilgængelige størrelser, farver, materialetyper.

ARTIKEL 5 – AFTALEN

Aftalen indgås, med forbehold af bestemmelserne i stk. 4, på det tidspunkt hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de betingelser, der er forbundet hermed.

Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter virksomheden straks elektronisk modtagelsen af denne accept. Så længe modtagelsen af accepten ikke er bekræftet af virksomheden, kan forbrugeren ophæve aftalen.

Hvis aftalen indgås elektronisk, træffer virksomheden passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre den elektroniske overførsel af data og sørger for et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil virksomheden iværksætte passende sikkerhedsforanstaltninger.

Virksomheden kan – inden for lovens rammer – undersøge, om forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt alle relevante fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af en fjernsalgsaftale. Hvis virksomheden på baggrund af denne undersøgelse har saglige grunde til ikke at indgå aftalen, er den berettiget til at afslå en ordre eller anmodning med begrundelse eller knytte særlige betingelser til opfyldelsen.

Virksomheden skal sammen med produktet eller tjenesten give forbrugeren følgende oplysninger – skriftligt eller på en måde, som gør det muligt for forbrugeren at gemme oplysningerne på et varigt medium:

  1. virksomhedens fysiske besøgsadresse, hvor forbrugeren kan henvende sig med klager;

  2. betingelserne for og fremgangsmåden ved anvendelse af fortrydelsesretten, eller en tydelig meddelelse om, at fortrydelsesretten er udelukket;

  3. oplysninger om garantier og eksisterende kundeservice efter købet;

  4. de oplysninger, der er nævnt i artikel 4, stk. 3 i disse vilkår, medmindre disse allerede er givet til forbrugeren inden aftalens indgåelse;

  5. betingelserne for opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end ét år eller er tidsubestemt.

I tilfælde af en løbende aftale gælder bestemmelsen i foregående afsnit kun for den første levering.

Enhver aftale indgås under forudsætning af tilstrækkelig tilgængelighed af de pågældende produkter.

ARTIKEL 6 – FORTRYDELSESRET

Ved køb af produkter har forbrugeren ret til at fortryde aftalen uden at angive nogen grund inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen løber fra dagen efter, at forbrugeren – eller en af forbrugeren udpeget tredjepart, som er meddelt virksomheden – har modtaget produktet.

I fortrydelsesperioden skal forbrugeren håndtere produktet og emballagen med omhu. Produktet må kun pakkes ud eller anvendes i det omfang, det er nødvendigt for at kunne vurdere, om forbrugeren ønsker at beholde det. Hvis forbrugeren benytter sig af sin fortrydelsesret, skal produktet – med alt medfølgende tilbehør og, så vidt muligt, i original stand og emballage – returneres til virksomheden i henhold til de rimelige og tydelige instruktioner, som virksomheden har givet.

Hvis forbrugeren ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal han inden 14 dage efter modtagelsen af produktet meddele dette til virksomheden. Meddelelsen skal ske skriftligt, f.eks. via e-mail. Efter at have meddelt ønsket om at fortryde, skal forbrugeren returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal kunne bevise, at produktet er returneret rettidigt, for eksempel ved fremlæggelse af et forsendelsesbevis.

Hvis forbrugeren efter udløbet af de i stk. 2 og 3 nævnte frister ikke har meddelt, at han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, eller ikke har returneret produktet til virksomheden, er købet bindende.

ARTIKEL 7 – OMKOSTNINGER VED FORTRYDELSE

Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, afholder forbrugeren selv omkostningerne ved returnering af produkterne.

Hvis forbrugeren allerede har betalt et beløb, vil virksomheden tilbagebetale dette så hurtigt som muligt og senest inden for 14 dage efter fortrydelsen. Dette forudsætter dog, at produktet er modtaget retur af webshoppen, eller at der kan fremlægges entydig dokumentation for, at produktet er returneret i sin helhed.

ARTIKEL 8 – UNDTAGELSE AF FORTRYDELSESRETTEN

Virksomheden kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Undtagelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis virksomheden tydeligt har angivet dette i tilbuddet, eller i hvert fald rettidigt før aftalens indgåelse.

Undtagelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:

  1. som er fremstillet af virksomheden i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer;

  2. som tydeligt er af personlig karakter;

  3. som på grund af deres natur ikke kan returneres;

  4. som hurtigt kan forringes eller forældes;

  5. hvis pris afhænger af udsving på det finansielle marked, som virksomheden ikke har indflydelse på;

  6. for enkeltstående aviser og magasiner;

  7. for lyd- og videooptagelser samt computersoftware, hvor forbrugeren har brudt forseglingen;

  8. for hygiejneprodukter, hvor forbrugeren har brudt forseglingen.

Undtagelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenester:

  1. der vedrører indkvartering, transport, restaurationsvirksomhed eller fritidsaktiviteter, som skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;

  2. hvis levering med forbrugerens udtrykkelige samtykke er påbegyndt før fortrydelsesfristens udløb;

  3. der vedrører væddemål og lotterier.

ARTIKEL 9 – PRISEN

Jeg forbeholder mig retten til, i løbet af den i tilbuddet angivne gyldighedsperiode, at ændre priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester – herunder som følge af ændringer i moms-satser.

Uanset ovenstående kan virksomheden tilbyde produkter eller tjenester med variable priser, hvis disse er underlagt udsving på det finansielle marked, som virksomheden ikke har indflydelse på. Denne afhængighed af markedsudsving samt det faktum, at angivne priser er vejledende, vil fremgå af tilbuddet.

Prisforhøjelser inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de skyldes lovgivningsmæssige bestemmelser.

Prisforhøjelser fra og med 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis dette er aftalt, og:

  1. prisstigningen skyldes lovgivningsmæssige bestemmelser, eller

  2. forbrugeren har ret til at opsige aftalen med virkning fra den dag, prisstigningen træder i kraft.

Leveringsstedet fastsættes i henhold til artikel 5, stk. 1 i den nederlandske "Wet op de omzetbelasting 1968", som værende det sted, hvor transporten påbegyndes. I dette tilfælde finder leveringen sted uden for EU. Som følge heraf vil post- eller kurertjenesten opkræve importmoms og/eller toldklareringsomkostninger hos modtageren. Virksomheden opkræver derfor ikke moms på salget.

Alle priser er med forbehold for tryk- og sætningsfejl. Der tages intet ansvar for konsekvenserne af sådanne fejl. Ved tryk- eller sætningsfejl er virksomheden ikke forpligtet til at levere produktet til den fejlagtigt angivne pris.

ARTIKEL 10 – OVERENSSTEMMELSE OG GARANTI

Virksomheden garanterer, at de leverede produkter og/eller tjenester er i overensstemmelse med aftalen, de specifikationer som angivet i tilbuddet, de almindelige krav til kvalitet og/eller anvendelighed samt gældende lovgivning og/eller offentlige bestemmelser, som er i kraft på tidspunktet for aftalens indgåelse. Hvis det er aftalt, garanterer virksomheden desuden, at produktet er egnet til anden anvendelse end den normale.

En garanti, der ydes af virksomheden, producenten eller importøren, berører ikke de lovmæssige rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for virksomheden i henhold til aftalen.

Eventuelle mangler eller fejlleverede produkter skal meddeles skriftligt til virksomheden inden for 14 dage efter levering. Returnering af produkterne skal ske i original emballage og i ny stand.

Garantiperioden, som virksomheden yder, svarer til fabrikkens garantiperiode. Virksomheden kan dog aldrig holdes ansvarlig for, om produkterne egner sig til en bestemt individuel anvendelse af forbrugeren, og heller ikke for rådgivning vedrørende brugen eller anvendelsen af produkterne.

Garantien gælder ikke, hvis:

  • Forbrugeren selv har repareret og/eller ændret de leverede produkter eller har fået dem repareret og/eller ændret af tredjepart;

  • De leverede produkter har været udsat for unormale forhold, er blevet behandlet uforsigtigt, eller i strid med virksomhedens og/eller emballagens anvisninger;

  • Manglen helt eller delvist skyldes regler, som myndighederne har fastsat eller vil fastsætte med hensyn til arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.

ARTIKEL 11 – LEVERING OG UDFØRELSE

Virksomheden vil udvise størst mulig omhu ved modtagelse og udførelse af bestillinger af produkter.

Som leveringsadresse gælder den adresse, som forbrugeren har oplyst til virksomheden.

Med forbehold af det, der er angivet i artikel 4 i disse almindelige vilkår og betingelser, vil virksomheden udføre accepterede ordrer hurtigst muligt og senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har accepteret en længere leveringstid. Hvis levering forsinkes, eller hvis en ordre ikke eller kun delvist kan opfyldes, vil forbrugeren senest 30 dage efter bestillingen blive informeret herom. I et sådant tilfælde har forbrugeren ret til at ophæve aftalen uden omkostninger og kan være berettiget til kompensation.

I tilfælde af ophævelse i henhold til foregående afsnit vil virksomheden tilbagebetale det beløb, som forbrugeren har betalt, hurtigst muligt og senest inden for 14 dage efter ophævelsen.

Hvis levering af det bestilte produkt viser sig at være umulig, vil virksomheden bestræbe sig på at stille et erstatningsprodukt til rådighed. Ved leveringen vil det klart og forståeligt blive oplyst, at der leveres et erstatningsprodukt. Ved levering af erstatningsprodukter kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Eventuelle omkostninger ved returnering af erstatningsprodukter afholdes af virksomheden.

Risikoen for beskadigelse og/eller bortkomst af produkter påhviler virksomheden, indtil leveringen har fundet sted hos forbrugeren eller en af forbrugeren udpeget og til virksomheden meddelt tredjepart, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

ARTIKEL 12 – LØBENDE AFTALER: VARIGHED, OPSIGELSE OG FORLÆNGELSE

Opsigelse

Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået for ubestemt tid, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, under overholdelse af de aftalte opsigelsesbetingelser og med et opsigelsesvarsel på højst én måned.

Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, med udløb af den aftalte periode, under overholdelse af de aftalte opsigelsesbetingelser og med et opsigelsesvarsel på højst én måned.

Forbrugeren kan de i ovenstående afsnit nævnte aftaler:

  • til enhver tid opsige og må ikke være begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;

  • opsige på samme måde, som aftalen er indgået;

  • altid opsige med samme opsigelsesvarsel, som virksomheden har forbeholdt sig selv.


Forlængelse

En aftale, der er indgået for en bestemt periode og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, må ikke stiltiende forlænges eller fornyes for en ny bestemt periode.

Uanset ovenstående må en aftale om regelmæssig levering af dagblade, nyhedsaviser og ugeblade, som er indgået for en bestemt periode, stiltiende forlænges med en periode på maksimalt tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige den forlængede aftale med et opsigelsesvarsel på højst én måned.

En aftale, der er indgået for en bestemt periode og som omfatter regelmæssig levering af produkter eller tjenester, må kun stiltiende forlænges for ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige aftalen med et opsigelsesvarsel på højst én måned – og med højst tre måneder, hvis aftalen omfatter regelmæssig, men mindre end månedlig levering af dagblade, nyhedsaviser og ugeblade.

En tidsbegrænset aftale om introduktionsabonnement på dagblade, nyhedsaviser og ugeblade (prøve- eller introduktionsabonnement) forlænges ikke stiltiende og ophører automatisk ved udløb af prøveperioden.


Varighed

Hvis en aftale har en varighed på mere end ét år, kan forbrugeren til enhver tid opsige aftalen efter ét år med et opsigelsesvarsel på højst én måned, medmindre rimelighed og god forretningsskik tilsiger, at opsigelse inden udløbet af den aftalte periode ikke er rimelig.

ARTIKEL 13 – BETALING

Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales inden for 7 arbejdsdage efter begyndelsen af fortrydelsesfristen som nævnt i artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om levering af en tjenesteydelse, starter denne frist, når forbrugeren har modtaget bekræftelsen på aftalen.

Forbrugeren har pligt til straks at underrette virksomheden om unøjagtigheder i de oplyste eller registrerede betalingsoplysninger.

I tilfælde af manglende betaling fra forbrugerens side har virksomheden – med forbehold for lovbestemte begrænsninger – ret til at opkræve rimelige omkostninger, som forbrugeren på forhånd er blevet gjort bekendt med.

ARTIKEL 14 – KLAGEPROCEDURE

Klager over opfyldelsen af aftalen skal indgives til virksomheden inden for 7 dage efter, at forbrugeren har konstateret manglerne, og skal være fuldstændigt og klart beskrevet.

Klager, der indgives til virksomheden, besvares inden for en frist på 14 dage regnet fra datoen for modtagelsen. Hvis en klage kræver en længere behandlingstid, vil forbrugeren inden for de 14 dage modtage en bekræftelse på modtagelsen samt en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere udførligt svar.

Hvis klagen ikke kan løses i mindelighed, opstår der en tvist, som kan være genstand for en tvistbilæggelsesprocedure.

En klage suspenderer ikke virksomhedens forpligtelser, medmindre virksomheden skriftligt har angivet andet.

Hvis en klage af virksomheden vurderes som berettiget, vil virksomheden – efter eget valg – enten ombytte de leverede produkter uden beregning eller foretage en reparation.

ARTIKEL 15 – TVISTER

På aftaler mellem virksomheden og forbrugeren, som disse almindelige vilkår og betingelser gælder for, finder udelukkende nederlandsk lovgivning anvendelse – også hvis forbrugeren har bopæl i udlandet.

ARTIKEL 16 – PERSONLIGE OPLYSNINGER

Ved indsendelse af personlige oplysninger via butikken gælder vores privatlivspolitik. Du kan se vores privatlivspolitik for nærmere oplysninger.

ARTIKEL 17 – FEJL, UNØJAGTIGHEDER OG UDELADELSER

Lejlighedsvis kan der være information på vores hjemmeside eller i Tjenesten, som indeholder typografiske fejl, unøjagtigheder eller udeladelser – herunder oplysninger relateret til produktbeskrivelser, priser, kampagner, tilbud, forsendelsesomkostninger, transittider og tilgængelighed. Vi forbeholder os retten til at rette sådanne fejl, unøjagtigheder eller udeladelser og til at ændre eller opdatere oplysninger eller annullere ordrer, hvis oplysninger i Tjenesten eller på en tilknyttet hjemmeside på noget tidspunkt er ukorrekte – uden forudgående varsel (også efter at du har afgivet en ordre).

Vi er ikke forpligtet til at opdatere, ændre eller præcisere oplysninger i Tjenesten eller på en relateret hjemmeside – herunder, men ikke begrænset til, prisoplysninger – medmindre det kræves i henhold til gældende lovgivning. Ingen angiven opdaterings- eller fornyelsesdato i Tjenesten eller på en relateret hjemmeside bør tolkes som en indikation af, at al information er blevet ændret eller opdateret.

ARTIKEL 18 – ÆNDRINGER I SERVICEVILKÅRENE

Du kan til enhver tid se den nyeste version af servicevilkårene på denne side.

Vi forbeholder os retten til, efter eget skøn, at opdatere, ændre eller erstatte enhver del af disse servicevilkår ved at offentliggøre opdateringer og ændringer på vores hjemmeside.

Det er dit ansvar regelmæssigt at kontrollere vores hjemmeside for ændringer. Din fortsatte brug af eller adgang til vores hjemmeside eller tjenesten efter offentliggørelsen af eventuelle ændringer i disse servicevilkår udgør din accept af disse ændringer.

ARTIKEL 19 – CESOP
På grund af de for 2024 indførte og skærpede foranstaltninger vedrørende ‘Ændring af momsloven 1968 (Lov om implementering af direktivet om betalingstjenesteudbydere)’ og dermed implementeringen af det centrale elektroniske system for betalingsoplysninger (CESOP), kan betalingstjenesteudbydere muligvis registrere oplysninger i det europæiske CESOP-system.